Skip to content

Ατομικό Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου (Πρόγραμμα Μελέτης)

Το Ατομικό Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου (Πρόγραμμα Μελέτης) αποτελεί μια καινοτόμο συμβουλευτική παρέμβαση.

Απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου οι οποίοι δυσκολεύονται στον προγραμματισμό της μελέτης τους.

Σκοπό έχει να βοηθήσει εξατομικευμένα τον μαθητή να αυξήσει τις επιδόσεις του και να αντιμετωπίσει τυχόν ανασφάλειες στην πορεία του προς τις εξετάσεις.

Αυτό επιτυγχάνεται με:

  • Εβδομαδιαίο Προγράμματα Μελέτης
    Πρόκειται για ένα πλάνο όπου καταγράφονται οι εβδομαδιαίες υποχρεώσεις του μαθητή. Αναλύονται οι ανάγκες του, οι δυνατότητές του και οι εκπαιδευτικοί του στόχοι. Έτσι καταρτίζεται το εβδομαδιαίο σχέδιο δράσης που δημιουργεί συνήθειες μελέτης στον υποψήφιο ώστε να αξιοποιεί στο έπακρο, τον διαθέσιμο χρόνο του.
  • Τεχνικές Μάθησης
    Είναι μέθοδοι που χρειάζεται να εντάξει ο μαθητής κατά τη διάρκεια της μελέτης του για να βελτιώσει την απόδοσή του. Για παράδειγμα, η λήψη σημειώσεων, η προεπισκόπηση, η σύνοψη, η επισήμανση, οι ερωτήσεις και η επανάληψη είναι παραδείγματα τεχνικών εκμάθησης.  Εντάσσονται στην καθημερινή μελέτη για τη βελτίωση της μνήμης και τη διατήρηση των πληροφοριών.
  • Μεταγνωστικές Δεξιότητες (Learning to Learn – εκμάθηση για μάθηση)
    Είναι δεξιότητες που αναφέρονται στην ικανότητα του μαθητή να σκέφτεται και να παρακολουθεί τις δικές του διαδικασίες σκέψης και μάθησης. Αυτές οι δεξιότητες περιλαμβάνουν την κατανόηση του τρόπου σχεδιασμού, της παρακολούθησης, της αξιολόγησης και της προσαρμογής των τεχνικών μάθησης.

Με την καλλιέργεια Μεταγνωστικών Δεξιοτήτων, την εκμάθηση Τεχνικών Μάθησης και τη δημιουργία ενός Εβδομαδιαίου Προγράμματος Μελέτης, ο υποψήφιος ενισχύεται στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων του – αυτό έχει ως αποτέλεσμα την οικοδόμηση  της αυτοεκτίμησή τους.

Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα εδώ

Ενδεικτικός Αριθμός Συνεδριών
1
1η Συνάντηση - Γνωριμίας

Συζήτηση της συμβούλου με τον συμβουλευόμενο, λήψη του ιστορικού του και ανάλυση του εβδομαδιαίου προγράμματος των υποχρεώσεών του.

2
2η Συνάντηση

Διαμόρφωση ατομικού προγράμματος διαχείρισης χρόνου.

Ενημέρωση των τεχνικών διαβάσματος που μπορεί να εφαρμόσει ώστε να παραμένει αποδοτικός καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης του.

Αποσαφήνιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της μάθησης και των τρόπων εφαρμογής τους.

3
3η Συνάντηση

Αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος, των τεχνικών μελέτης που αξιοποιήθηκαν και των ωφελειών που διαπιστώθηκαν.

Δυνατότητα για τυχόν τροποποιήσεις/διορθώσεις.

Για περιπτώσεις μαθητών που κρίνεται σκόπιμο, η συμβουλευτική διαδικασία μπορεί να συνεχιστεί με επόμενες συνεδρίας για συστηματική παρακολούθηση εφαρμογής του Προγράμματος Μελέτης.

Δίνεται έμφαση στην εκμάθηση αξιοποίησης των τεχνικών μελέτης.

Back To Top